Grafika Użytkowa, Graphics for business

GRAFIK KREATYWNY

To moje ulubione zadania. Łączą w sobie kilka dziedzin jak marketing, badania z użytkownikami – odbiorcami, umiejętności artystyczne, znajomość narzędzi informatycznych, programów graficznych, kreatywności, myślenia nieszablonowego, wrażliwości i pomysłowości.

Dobór odpowiednich narzędzi do zadania jest kluczowy. Im trudniej tym lepiej bo bardziej twórczo. Mózg rozgrzewa się do czerwoności. Choć czasem najprostsze rozwiązania wydają się najlepsze to często zanim się je odkryje można się napocić i ponapinać kreatywne mięśnie… Kocham tworzyć.

Oto kilka produktów, które musiałem „ubrać” w ciekawą kreację.

DŁUGOPIS

Długopis… można to rozpatrywać w kilku odsłonach. Jako zwykłe narzędzie codziennej pracy… a może jako wyjątkowy, elegancki czy prestiżowy przedmiot… Dzięki niemu możemy zapisywać ważne lub mniej ważne myśli, przypomnienia czy listę zakupów.

Ten konkretny bohater moich działań był prawie normalnym długopisem. Jego wyjątkowość polegała na tym, że był wykonany z papieru. Ekologiczny. Mniej plastiku. Służył jako gadżet reklamowy. Jednak cały czas to… długopis 🙂

Postanowiłem podejść do niego bardziej żartobliwie i z dystansem. Co jednak uczyniło go gwiazdą wśród długopisów ?
Hasło: „DŁUGOPIS Z PAPIERU”.

„Problemem nie jest tworzenie nowych koncepcji, tylko pozbywanie się starych”

— John Maynard Keynes

NADRUK

Tym razem produktem do przedstawienia był „Nadruk 360°”. Butelka jest tylko modelką przestawiającą możliwość nadrukowania grafiki na walcowym elemencie. W tym zadaniu wymogiem było użycie właśnie tej butelki. 

Jedną z trudności było wydostanie butelki z białego tła tak żeby nie pozbawić jej przezroczystości co udało się (dzięki doświadczeniu z oprogramowaniem) uzyskać. 

Stworzyłem także hasło: „WYRÓŻNIJ SIĘ” żeby bardziej podkreślić produkt czyli nadruk.

„Nie można wyczerpać kreatywności. Im więcej jej używasz, tym więcej jej masz”

— Maya Angelou