Grafika Użytkowa, Graphics for business

POCZĄTEK

Zaczęło się od przetargu 🙂 Wiele agencji reklamowych tych wielkich, mniejszych ale także wielu grafików “freelancerów”. Zadaniem było zaproponowanie Key Visuall (wizualnego klucza) dla Sigvaris Group a dokładnie dla jednej z marek tej ogromnej międzynarodowej firmy. KV miał komunikować wszystkie cechy i zalety produktu wyszczególnione w podesłanym briefie. Dodatkowo stworzenie hasła w języku polskim jak i podhaseł do każdej wymaganaj w “briefie” kategorii 🙂

Skoro jest to firma, która wspiera powrót do zdrowia ale także polepsza jakość życia to pierwszym pomysłem jakim miałem był jasny i konkretny przekaz.

HASŁO I TYPOGRAFIA

Hasło Expert in recovery w języku polskim zaproponowałem jako:

 

EKSPERT reGENERACJI.

Gra słów: reGENERACJA = re + generacja.

“Regeneracja” – odzyskiwanie zdrowia, sprawności fizycznej, równowagi psychicznej. “Generacja” – pokolenie, grupa ludzi. “re” – przedrostek oznaczający ponowne wykonanie czynności, zwykle w przeciwnym kierunku, od nowa inaczej, na nowo.

IKONOGRAFIA

Ikonografia bardzo upraszcza przekaz informacji ale przede wszystkim skraca nadmiar tekstu.

Dzięki ikonom można przekazać bardzo dużo ważnych komunikatów za pomocą jednego obrazka. Do tego projektu sam zaprojektowałem ikony.

Projekt Ikon Necessary Creative Studio

PRZEKAZ I GRAFIKA

Wizualizacja procesu rekonwalescencji (regeneracji). Pierwszy pomysł.

Kobieta patrząca przed siebie z nadzieją na to, że uda jej się wrócić do zdrowia. Jej cień pokazuje przyszłość, to co może być. To o czym marzy. Jest w tym także urkyta droga jaką trzeba pokonać z punktu A(nadzieja) do punktu B (pragnienie lepszego życia). Jeśli tylko podejmiemy ten trud, którego nikt za nas nie wykona ale mogą to ułatwić i pomóc określone prodykty. Wszystko to miało obrazować drogę wyjścia do zdrowia i wolności.

FINALNIE

W kolejnym etapie po zapoznaniu się z projektem przez klienta koncepcja zmieniła się o 180 stopni w przekazie “choroba” – “zdrowie”. Trzeba było zaprojektować tak wizualizację aby osoba “chora” była cieniem a osoba “zdrowa” zdjęciem. Chyba najtrudniejsze było przedstawienie kobiety, którą bolą nogi jako cień. Jednak udało się sprostać wymaganiom i finalnie Key Visuall został zaakceptowany i upubliczniony w poniższej formie:

Key Visual Branding Archetypy Marki Necessary Creative Studio