Grafika Użytkowa, Graphics for business
Projekt Stron www Necessary Creative Studio

CASE STUDY

STRONA ZNAMPOLSKI.PL

Strona dotyczyła przede wszystkim produktu jakim aktualnie jest Słownik błędów językowych.
Jednak już od samego początku w projekcie całej strony trzeba było brać pod uwagę także przyszłe produkty.

Oto kilka elementów, które przygotowaliśmy oprócz projektu i implementacji strony www.

 

Brief

Otrzymałem bardzo dobrze przygotowany Brief. Szczegółowo opisane wytyczne do każdej z podstron z uwzględnieniem informacji ważnych i mniej ważnych jak i funkcjonalności, interakcji i użyteczności pozwoliło na dobranie odpowiedniej technologii i implementacji.

Dobrze przygotowane i przemyślane teksty, opisy produktu jak i określona grupa docelowa pozwoliły na stworzenie grafik, dobór kolorów jak i rozmieszczenie informacji na stronie.

Wszystko to uporządkowaliśmy w oparciu o oczekiwania klienta tworząc świetną podstawę do pracy.

 

SEO Ready

W procesie tworzenia architektury informacji całej strony ustaliliśmy także nagłówki i ich hierarchie. To pierwszy krok w polepszeniu pozycjonowania strony w internecie. Hierachia nagłówków (od H1 do H6) jest bardzo ważna w późniejszym odczytywaniu informacji przez roboty google. Odpowiednio dobrane słowa w nagłówku przyspieszają proces wyszukiwania przez użytkownika danego produktu i umieszczany jest on wyżej na stronie wyszukiwarki.

 

 

Kolejnym krokiem było także ustalenie tekstów alt, opisów, etykiet i struktury nazywania plików graficznych i zdjęć. Dobrze przygotowane i przemyślane polepszają późniejsze wyszukiwanie przez użytkowników po różnych słowach kluczowych.

 

Nagłowek H1

Ustalenie „jednego” nagłówka H1 jest niezmiernie istotne dla robotów i wyszukiwarek. Musi to być zdanie, które reprezentuje dany produkt, ponieważ pojawia się tylko raz w jednym miejscu całej strony www. To także przygotowaliśmy zanim zaczęliśmy projektowanie graficzne, skład i układ na stronie www.

Infografiki

Opisy i przygotowane teksty były bardzo obszerne. Często zawierały przypisy i wytłumaczenia użytych zwrotów czy słów. Żeby strona nie była przeładowana treścią „słowną” stworzyliśmy tzw. infografiki. Grafiki, które w obrazie, ilustracji czy pojedyńczym zdaniu a nawet kilku kluczowych słowach przekazywały dokładnie taką samą informację, która wcześniej zajmowała wiele zdań. Czasami dobrze dobrany obraz może przekazać  wiele informacji. 

 

Responsywność

Dostosowanie do urządzeń mobilnych jak telefon czy tablet, także wymaga przygotowania grafik odpowiedniej rozdzielczości i orientacji. Często grafiki są pionowe w telefonach natomiast w tabletach już mogą być poziome w zależności od grafiki oczywiście. Dostosowuje się także wielkości nagłówków i tekstu jak i jego układ na mniejszych urządzeniach. Dzięki tym operacjom strona wyświetlana na telefonie jest lżejsza i zawsze dobrze się wyświetla na każdym urządzeniu. 

 

Funkcjonalność i użyteczność

Na stronie znampolski.pl zastosowałem funkcjonalności takie jak, przyciski CTA i ich rozmieszczenie, sposoby przejść między stronami lub obszarami na jednej stronie. Specjalnie stworzone menu na desktop i urządzenia mobilne. Moduły formularzy kontaktowych i newsletter podpięty do bazy danych klientów. Okna z dodatkowymi wyjaśnieniami otwierane jako popup po kliknięciu w przycisk i wiele innych udogodnień, które można sprawdzić na stronie www.znampolski.pl

 

ZOBACZ TAKŻE JAK INNE PROJEKTY POWSTAWAŁY

Projekt Kampani Reklamowej Esprit Necessary Creative studio

Projekt Billboardu i Plakatu

Zadaniem było stworzenie Billboardu i Plakatu jednak w dużej mierze był to w sumie projekt KV dla marki Esprit Telewizji Kablowej.

Projekt Logo

Założenia, projekt i finalny efekt. Dlaczego właśnie taka czcionka, kolory, motywy i od czego warto zacząć. 

Key Visual

Założenia, projekt i efekt końcowy… krok po kroku od brief-u do projektu i finalnej wersji.